ГоловнаІнформаційний портал сучасних аграрних технологій


| RSSП`ятниця, 03.05.2024, 14:56
Меню сайту

Форма входу

Увага! Увага! Увага! Увага!
Всі хто бажає зареєструватися в нашому сайті зверніть увагу на те, що не на всі поштові скриньки приходить повідомлення про підтвердження реєстрації. Для того, щоб ви змогли зареєструватись вам необхідно вказати адресу вашої скриньки на mail.ru або gmail.com(перевірено). Прохання про проблеми з реєстрацією залишати повідомлення на форумі.

Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » 2009 » Листопад » 15 » Мікробіологія в схемах і таблицях
Мікробіологія в схемах і таблицях
19:16

Пропоную Вашій увазі Посібник для учнів професійно-технічних навчальних закладів зі спеціальності "Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу". Його розробила викладач вищої категорії Ледень Світлана Михайлівна.

Від автора.

Сьогодні існує багато форм і методів навчання, які орієнтовані на краще засвоєння учнями навчального матеріалу, підвищення якості знань, умінь і навичок. Інтерес учнів до уроку та його ефективність зростають, коли поряд із класичними методами широко використовуються активні форми навчання. Зазвичай, в якості прикладів активних форм навчання називають семінари, конференції, ділові ігри, практичні заняття та інші. Лекцію, як правило, до цього переліку не відносять. Але викладання спеціальних предметів у професійно-технічних навчальних закладах ведеться переважно лекційним методом. Причиною є ряд об’єктивних причин. 
На сьогоднішній день, зокрема наш навчальний заклад, не забезпечений належним чином підручниками зі спеціальних предметів у необхідній кількості. Ті ж підручники, які є в наявності, зокрема з предмету «Основи мікробіології», не відповідають в повному обсязі програмним вимогам. Готуючись до уроків з даного предмету, я зіткнулася з проблемою вибору необхідного матеріалу, його об’єму та рівня складності. Підручники, якими я мала змогу користуватися, містили частковий матеріал, а інколи я зовсім не знаходила деякі специфічні питання. Крім того, більшість підручників та додаткової літератури були застарілими, російськомовні, без урахування сучасної хімічної номенклатури. Новий підручник «Основи мікробіології, санітарії та гігієни» Й.С. Білоруської також не в повній мірі відповідає новим стандартам зі спеціальності «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу». Тож і надалі необхідно подавати навчальний матеріал у вигляді лекцій, які учні старанно конспектують. Досвід роботи в професійно-технічному навчальному закладі переконує, що конспект лекції, зроблений наспіх, під диктовку, не тільки має велику кількість помилок, але і мало що залишає в пам’яті учня. Тому конспектування лекцій – вкрай недосконалий спосіб фіксування матеріалу, який вивчається на уроках. Спочатку зрозуміти, а лише потім записати – ось більш ефективний спосіб фіксації лекційного матеріалу. Як цього досягти?
Урок обмежений у часі. Щоб раціонально його використати та зафіксувати якомога більше навчального матеріалу у доступній для учнів формі, я практикую різні опорні схеми. Вони дають змогу залучати дітей до пізнавального процесу, розвивають логічне мислення та максимально задіюють зорову пам’ять, економлять час. Досвід показує, що учні, використовуючи схеми, виявляють більшу активність, самостійність, краще розуміють і запам’ятовують навчальний матеріал. Спираючись на схеми, їм легше прийняти участь в обговоренні питань. Виконуючи домашнє завдання, учень може доповнити схему чи розширити її.
При складанні опорних схем застосовую такі дидактичні принципи:
- принцип лаконічності базується на тому, що при сприйнятті і запам’ятовуванні об’єм короткочасної, оперативної пам’яті людини обмежений;
- принцип структурності полягає у об’єднанні опорних сигналів у логічно зв’язані смислові блоки. Логічний матеріал краще запам’ятовується, довше зберігається в пам’яті і швидше відтворюється;
- принцип автономності виражається у завершеності кожного блоку опорних сигналів. За рахунок цього запам’ятовування відбувається в узагальненій стислій формі;
- принцип доступності матеріалу полягає в опорі на відомі знання учнів. Це сприяє кращому розумінню нової інформації, більш міцному засвоєнню, підвищує інтерес до теми, що вивчається.

Зміст
1. Пояснювальна записка 
2. Тема І. Предмет і завдання мікробіології як науки. Методи дослідження мікроорганізмів.
3. Тема ІІ. Морфологія і систематика мікроорганізмів.
4. Тема ІІІ. Відношення мікроорганізмів до різних факторів навколишнього середовища.
5. Тема ІV. Обмін речовин у мікроорганізмів.
6. Тема V. Перетворення сполук Карбону мікроорганізмами.
7. Тема VІ. Перетворення сполук Нітрогену мікроорганізмами.
8. Тема VІІ. Перетворення сполук Сульфуру, Фосфору, Феруму мікроорганізмами.
9. Тема VІІІ. Синтез білка і біологічно активних речовин мікроорганізмами.
10. Тема ІХ. Інфекція та імунітет.
11. Тема Х. Мікробіологія ґрунту, води і повітря.

Завантажити тут

Переглядів: 4147 | Додав: ipal | Теги: посібник, мікробіологія | Рейтинг: 1.0/1 |
Інформація користувача

Узнай свой IP адрес


Календар
«  Листопад 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30


Календар дат
Праздники сегодня

Прогоноз погоди

Детальний прогноз погоди по місту Ічня

каталог сайтів Lemky.com
Copyright ipal © 2024